Monday, April 7, 2014

Stranost Sunneta i njegovih sljedbenika




Rekao je ibn Redžeb, rahimehullah:


U pogledu izjave Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: „Islam je počeo kao nešto strano i vratit će se stran kao što je i počeo“, Imam el-Evzai, rahimehullah je rekao:

„Što se tiče ovoga, to ne znači da će islam nestati već znači da će Ehlu Sunnet nestati do te tačke da neće ostati u zemlji iko od njih osim jedne osobe.“

Zasnovano na ovom razumjevanju može se pronaći u izrekama ispravnih prethodnika mnogo pohvala za Sunnet, njegov opis kao nešto strano i opis njegovih pripadnika i sljedbenika kao manjine.

Hasan al-Basri, rahimehullah je rekao: „Nema ništa stranije od Sunneta a ono što je stranije od njega je onaj koji ga poznaje.“

Sufjan es-Sevri, rahimehullah je rekao: „Lijepo postupajte sa Ehlu Sunnetom jer su doista oni stranci.“


Razumjevanje izraza „Sunnet“ ovih učenjaka je bio put Poslanika, ono na čemu su on i njegovi ashabi bili, osobođeni od sumnji (aš-šubuhat) i strasti (aš-šehavat).Zbog ovoga je Fudajl ibn Ijjad, rahimehullah imao običaj reći: „Ehlu Sunnet je onaj koji poznaje ono što ulazi u njegov stomak od halala.“

Ovo iz razloga što je jedenje halala od najvećih aspekata Sunneta, na kojem su Poslanik i njegovi ashabi bili.

Poslije je ostao običaj za kasnije učenjake, od učenjaka hadisa i drugih polja, da je Sunnet utemeljen na onome što je oslobođeno od sumnji u pogledu akide.Ovo je posebno bio slučaj u pitanjima poput vjerovanja u Allaha, Njegove meleke, Njegove knjige, Njegove poslanike, Sudnji dan i druga pitanja poput Kadera i vrijednosti ashaba.Oni su sastavljali literarno djela u pogledu ovog znanja i nazivali ih knjige „Sunneta“.Ovo znanje je samo označeno sa imenom „Sunnet“ zbog toga što je njegov značaj ogroman i svi oni koji mu se suprotstavljaju su na ivici uništenja.

Što se tiče kompletnog Sunneta onda je to put slobodan i siguran od sumnji i strasti kao što se prenosi od Hasana, Ibn Ubejda, Sufjana, Fudajla i drugih pored njih.Radi toga su njegovi sljedbenici opisani kao stranci zbog njihovog malom broja i rijetkosti u zadnjim danima.

Zbog toga je spomenuto u prethodno navedenim predjama da su oni: „Dobri ljudi okruženi sa ljudima koji su ispunjeni mnogim zlom.Onih koji su im nepokorni su brojniji od onih koji su im pokorni.“

U ovome se ukazuje na malobrojnost njih u broju, broju onih koji će se odazvati i prihvatiti njihov poziv.Takođe nam je učinjeno jasnim velika brojnost onih koji im se suprotstavljaju i koji su im nepokorni.

Zbog toga je prenešena u mnogim hadisima pohvala onih koji se čvrsto drže svoje vjere tokom zadnjih dana i da će onaj ko to bude činio biti poput onoga koji drži žeravicu u ruci a da će onaj koji radi po njemu dobiti nagradu pedeset puta veću od onih prije njega.Ovo iz razloga što neće pronaći nijednog pomagača u činjenju dobrih djela.

Ovi stranci su iz dvije kategorije:Prva od njih su oni koji popravljaju sebe kada se ljudi iskvare.Druga kategorija sadrži one koji popravljaju ono što su ljudi iskvarili od Sunneta i ova je najviša i najbolja od ove dvije kategorije.